NPA streeft naar vertrouwen in zorg
Om patienten gegarandeerde zorg te bieden, kunnen huisartsen in Nederland een keurmerk behalen. Met een jaarlijks terugkerende audit worden de huisartsenpraktijken geaccrediteerd. Dit is een certificaat dat 4 jaar geldig is en ieder jaar met het team van de huisartsenpraktijk wordt getoetst op diverse kwaliteitsnormen. Daarnaast wordt er met de accreditatie gestreefd naar minder papier en meer zorg voor de patiënt. Aan L5 de opdracht om NPA zichtbaar in de markt te zetten.
”Huisartsenzorg blijft zich ontwikkelen. Certificering is er dan ook voor én door de huisartsen om nu en in de toekomst vertrouwde zorg te kunnen bieden.”
Om de merkstrategie goed te introduceren is er naast het parapluconcept en de toolkit een strategisch communicatieplan geschreven. L5 leverde daarvoor tweewekelijks consulting voor het implementeren van het plan én om NPA zelfsturend te maken op het gebied van marketingcommunicatie. Daarvoor is binnen NPA een Marcomteam gevormd dat met een content- en actiekalender alle doelgroepen kan bedienen. Rob Smith en tekstschrijver/ adviseur Anne Bos trekken hierin samen op en zorgen dat alle communicatie met de doelgroep 'lean' is en altijd wordt gedoseerd. Huisartsen hebben namelijk alle aandacht nodig voor de patiënt en dat is primair waar NPA een belangrijke bijdrage in levert.
plan de campagne NPA
LUNCH FOR THE BRAIN
Advies voor doelgroepcommunicatie, advies en uitvoer communicatieplan, advies voor marketingstrategie, PR en social media.
PARAPLUCONCEPT
Missie en visie, boodschap, pay-off, merkstrategie, doelgroeppropositie, USP's en UBR's, design hoofd- en submerken, iconen en infographics en beeldconcept voor fotografie en graphics.
TOOLKIT
Huisstijl in alle kleursystemen, typografisch ontwerp, logo's en keurmerkbibliotheek, stramienen voor print (brochures, flyers, boekjes en correspondentieset), design en stramienen voor website, beurspresentatie, film en animatie.