Wij zijn teamspelers met een doel voor ogen!

Wij toveren geen konijn uit de hoge hoed. Wel werken we intensief samen met onze opdrachtgevers aan unieke campagnes of merkstrategieën om precies in het blikveld van de doelgroep te komen. We gaan dan ook graag met je aan tafel om jouw marketingwensen onder de loep te nemen. Uiteraard is dat geheel vrijblijvend, want het gaat ons in eerste instantie om de klik die we met elkaar hebben. Want echt teamwork is een vorm van magie waar zelfs goochelaars jaloers op zijn.

Ontmoet L5-ers!

Bij L5 is alle ruimte voor een goede meeting, brainstorm over marketing en design of gewoon een gesprek over ditjes en datjes. Kom gerust eens langs en proef de sfeer van creativiteit onder het genot van koffie van versgemalen boon (we schenken ook fijne thee).

Rob Smith

strategie | eigenaar

Ik ben nieuwsgierig en snel enthousiast over nieuwe mogelijkheden in techniek, muziek, beeld en media. Door die brede belangstelling haal ik veel inspiratie die nodig is voor mijn werk als marketing strateeg. Toch laat ik me niet teveel meeslepen door hypes en houd ik altijd een helicopter view over concepten en ontwerpen.

De opdrachtgever is gebaat bij een nuchtere kijk op de oplossingen die L5 te bieden heeft. Daarmee ontstaat een waardevolle dialoog en kom je eerder tot de kern van een opdracht. Hierbij stel ik telkens de vraag: ‘Klopt de oplossing nog met het doel van de opdracht?’

Een goed concept kenmerkt zich door een goede balans tussen effectiviteit en creativiteit. Om de originaliteit te waarborgen, probeer ik mensen te prikkelen en te stimuleren tot nieuwe inzichten. Ik omgeef me daarom graag met mensen die een toegevoegde waarde bieden in oplossingen voor strategische communicatie.

Heb je een vraag? Mail Rob Smith!

LAB L5
Mart Hulspas

branding | ontwerp | eigenaar

Samen met Rob Smith heb ik in 1984 L5 opgericht. Al vanaf het begin zijn we een ontwerp én adviesbureau, voor een brede blik op communicatievragen. Met een team van medewerkers en externen bedienen we heel diverse sectoren, zoals cultuur (verschillende theaters en culturele campagnes), onderwijs (educatie van nul tot oneindig), infrastructuur (de grote OV-trajecten in onze regio), vastgoed en het bedrijfsleven (maritiem, ICT en meer). Met een neus voor nieuwe media en de implementatie van creatieve oplossingen ben ik altijd op zoek naar nieuwe ideeën, mensen en opdrachtgevers. Specialismen: Branding, naamgevingstrajecten, campagnes en concepten, social media-advies, creatieve strategie, .

Nieuwsgierig? Vraag het Mart Hulspas!

LAB L5
Jos Bogers

bureau management

Al vanaf de oprichting van L5 ben ik de manager achter de schermen. Alle projecten worden langs de lat gelegd. Ik houd de offertes, opdrachtbevestigingen en facturatie bij en bereid de boekhouding voor. Bij L5 zorg ik voor de financiële en persoonlijke balans. Trouw zijn aan de mensen om me heen en onze opdrachtgevers vind ik belangrijk en dat past ook goed bij de uitgangspunten van het bureau.

Door mijn interesse voor design en media ben ik ook in mijn vrije tijd altijd bezig met fotografie. Zo heb ik de campagnebeelden van deze website gemaakt en daar ben ik uiteraard trots op.

Ook ben ik een echte theaterliefhebber en theater is bij L5 zeer goed vertegenwoordigd in de opdrachtenstroom. Dit is vooral leuk omdat ik naast mijn werk voor L5 een duobaan heb bij Theater Zuidplein. Ook daar ben ik echt op mijn plek. Zo combineer ik mijn liefde voor theater en mijn vakkennis optimaal.

Wil je iets kwijt? Zeg het Jos Bogers!



LAB L5
Tayce van Gorkum

stagiair | grafisch ontwerp

Als student aan het Grafisch Lyceum Rotterdam focus ik op grafisch ontwerp, concepting en Interaction design. Dat sluit mooi aan bij de opdrachten bij L5, die het hele traject van concept tot realisatie beslaan. Bij L5 voelde ik me direct thuis. Ik werd betrokken bij lopende opdrachten, zoals onderzoek naar trend in design maar ook het maken van schetsconcepten voor logo's. Ik vind het spannend om te zien hoe L5 met Lunch for the Brain het beste uit de klant haalt door creatieve sessies te houden waar veel waardevolle informatie uitkomt. Dat wordt vervolgens weer verwerkt tot unieke design voor branding.

Rob en Mart begeleiden me, geven instructies en deelopdrachten om mijn ontwerpvaardigheden te verbeteren. Hier leer ik veel van. De benadering van fotografie en film bij L5 heeft me enorm geïnspireerd; ik heb zelfs een camera gekocht om mijn eigen beelden te maken. In het L5LAB is er altijd gelegenheid om te leren en te experimenteren.

Het hoogtepunt was het maken van een L5 kerstfilm van een mini winterwonderland. Dit was een geweldige ervaring waar kennis en creativiteit samenkomen om van een schets naar een gemonteerde film te komen. 

Ik heb veel geleerd en zal me na mijn stage verder specialiseren op Interaction design

LAB L5

L5 PARTNERPOOL

L5 is L5 niet zonder partners van uiteenlopende disciplines. Het is onze partnerpool waarin we met een team getalenteerde creatieven jouw opdracht ‘op maat’ invullen. Op deze manier kan L5 putten uit meer smaken en mogelijkheden om jouw branding- en designwensen te vervullen.

Martijn La Feber

PixelDeluxe

Martijn La Feber is met PixelDeluxe de partner in online media en webontwikkeling. Want een website is onderdeel van een merk- of campagnestrategie en dat is in goede handen bij de ontwikkelaars van PixelDeluxe.

Dennis Oemar Said

Kanters Horeca Advies

Rendement en onderscheidend vermogen in de horeca is het terrein van Dennis Oemar Said. Zijn inzet in de horecabranche is spraakmakend en samen met L5 zorgt hij ervoor dat horecaondernemingen succesvol zijn, voldoende rendement genereren en als merk in de markt worden gezet.

Tobias La Feber

Impart IT

De werelden van mobiel en smartphone hebben een revolutie veroorzaakt. Tobias La Feber is daar vroeg op ingesprongen en ontwikkelt apps voor alle devices in iOS en Android. Zo kan een app een belangrijke bijdrage leveren aan klantcontact en merkstrategie.

Joris van Oers

Cinemato

Joris is wat ons betreft de 'driepinter' van de videoproducties. Met name in de offshore staat zijn bedrijf het mannetje. Want in de industrie worden extra skills en handigheid gevraagd om grote projecten op film vast te leggen met drones, detailshots en interviews om de kijker te boeien.

Marike Groenewegen

MetMarike

Marike Groenewegen is interieurarchitect en heeft kennis van omgevingspsychologie en branding en alles wat zich afspeelt binnen de functionaliteit en sfeer in gebouwen. Marike is in staat de beleving van doelgroepen om te zetten in interieurs waar veiligheid, dynamiek, verbinding en inspiratie leidend zijn.

Ad van der Hulst

Adjustintime

Ad van der Hulst geeft de manager rust, overzicht en verdieping in zijn werk als professional. Zijn bureau Adjustintime zorgt ervoor dat Pro's niet alleen hun zaakjes voor elkaar hebben, maar ook hun waardevolle privétijd bewaken. Ad is L5's partner bij veranderingstrajecten waar coaching, timemanagement en 'personal lean' toegevoegde waarde hebben.

Robbert Bloemendaal

Taalbouw

"De hamer klinkt vorm in staal. Zo bouwt Taalbouw taal". Met deze uitspraak geeft tekstschrijver Robbert Bloemendaal aan dat tekst niet vanzelfsprekend taal is. De vertaalslag die nodig is om tekst bij de doelgroep binnen te laten komen is dan ook een kunst op zich. Dat maakt Robbert een ideale partner voor L5 die ook zoekt naar de kortste weg tussen boodschap en begrip.

Ellen Stokman

MarktCheck

Meten en beleven is de basis van goed marktonderzoek. Want Ellen is er van overtuigd dat het niet om cijfertjes gaat maar om het stellen van de juiste vragen voor het krijgen van waardevolle antwoorden. Zo krijg je als merk meer grip op beweging in markten, klanten en medewerkers. Ellen is hier een kei in en wij zeggen dan ook 'doe de CHECK'.

Sven Oyntzen

SHO marketing solutions

L5 heeft al een lange relatie met marketeer en strateeg Sven Oyntzen. Zo werkten we samen aan de branding van Luxor Theater Rotterdam en later aan de campagnes van horeca-fashionmerk Chaud Devant. Sven is een concepter pur sang met een neus voor de juiste inzet van campagnemarketing. Juist in die creatieve slag voor brand identity versterken L5 en SHO elkaar. Op naar meer spraakmakende projecten!

Daniël Smith

TOEK moving pictures

Videoreportages met een echte drive komen van de hand van Daniël Smith. Het zit in de familie en TOEK is dan ook ingetrokken in het pand van L5 om daar uiteenlopende videoproducties voor reportages, interviews en events te verzorgen.

Kom kijken bij L5

Pand Schoonderloo is al heel lang het thuis van L5. Elke ruimte heeft zo zijn functie in het creatieve ontwikkelproces van branding en design. Loop eens door de foto's van het pand en ontdek de geheimen van L5.

Neem gerust eens een virtueel kijkje om onze zolder met een gedekte Lunch for the Brain tafel. Al meer dan 100 creatieve concepten zagen het daglicht na brainstorm met lunch en inspiratie. En de volgende kan zomaar uw campagne zijn die we in korte tijd lanceren!